DEFINITIA SUCCESULUI

Succesul a primit multe definiţii, mai mult sau mai puţin cuantizabile şi deseori cu conotaţii filosofice. În ultima perioadă am observat cum definiţia succesului este legată aproape exclusiv de partea financiară şi cum din ce în ce mai mulţi oameni se axează aproape exclusiv pe acest domeniu pentru a fi fericiţi. Din ce în ce mai multe persoane consideră că banii aduc fericirea, că le rezolvă toate problemele şi fac un scop în sine din obţinerea lor. În goana după bani, ei îşi sacrifică uneori sănătatea, liniştea, prietenii şi multe altele mult mai importante pentru o viaţă împlinită. Acesta este motivul pentru care am scris acest articol.

Cred că succesul se rezumă la ce vrea fiecare. Fiecare are dreptul să-şi definească propria formulă a succesului. Acest articol este despre una din cele mai realiste definiţii ale succesului, după părerea mea, preluată de la oratorul Zig Ziglair. Eu o folosesc pentru a-mi alege modelele de urmat în viaţă, idolii.

Conform acestei definiţii, succesul se poate cuantiza prin răspunsurile date la 10 întrebări care se referă la o persoană. Aceste răspunsuri au 3 variante: da, nu, nu ştiu. Iată întrebările, adresate la persoana I:

  1. Eşti o persoană fericită?
  2. Eşti un om sănăts?
  3. Eşti o persoană suficient de prosperă?
  4. Eşti un om care posedă siguranţă financiară?
  5. Ai prieteni?
  6. Eşti împăcat cu tine însuţi?
  7. Ai relaţii bune cu familia?
  8. Crezi că vitorul va fi mai bun decât prezentul?
  9. Eşti o persoană care iubeşte?
  10. Eşti un om iubit?

Răspunde sincer la aceste întrebări prin DA, NU sau NU ŞTIU. Este un test personal şi nimeni nu va şti rezultatul, în afară de tine. Analizează-ţi rezultatele cât mai obiectiv şi trage concluziile proprii.


In următoarea săptămână, poţi face ceva care să-ţi facă viaţa un calvar?

In următoarea săptămână, poţi face ceva care să-ţi facă viaţa un vis?

Dacă eşti de acord cu cele două afirmaţii de mai sus, de fapt eşti de acord cu faptul că nu contează ce s-a întâmplat până acum. Indiferent de cât de mult ai suferit în trecut, doar ceea ce faci acum îţi modelează viitorul, independent de trecut.


Dacă la testul de 10 întrebări ai prea mulţi de NU, nu-i nici o problemă. Nu dispera! Nu înseamnă că eşti un om fără succes, neîmplinit şi nu ai nimic de făcut. Dimpotrivă. Ai dat dovadă că te interesează viaţa ta.

Poţi lua atitudine. Cel puţin acum ştii în ce domenii ai nevoie de ajutor şi poţi acţiona în consecinţă. Nimeni nu e perfect!

Dacă ai foarte mulţi de DA – FELICITĂRI! Continuă să evoluezi şi să te perfecţionezi!

CONE OF LEARNING - CONUL INVATARII

"Cone of Learning" si a fost creat de Edgar Dale in 1969 pe baza unor experimente. Acest grafic prezintă relaţia dintre gradul de implicare în actul învăţării (activă sau pasivă) şi durabilitatea în timp a informaţiilor asimilate, sau altfel spus, dintre tipul învăţării şi procentul de reţinere al informaţiilor după două săptămâni.

Este interesant de observat faptul că metodele clasice de învăţare, folosite aproape exclusiv în şcoală, se află la baza acestui con, şi reprezintă metodele cu rezultatele cele mai slabe din punct de vedere al rezultatelor durabilităţii în timp a informaţiilor asimilate (10% din ce citim, 20% din ce auzim şi 30% din ceea ce vedem în poze).

Pe de altă parte, la vârful conului se află metode noi, ce presupun implicarea activă a subiectului şi sunt utilizate din ce în ce mai des în metodele de educaţie alternativă.

Pentru că mă interesează performanţa, am căutat exemple concrete de metode de învăţare cu rezultate superioare, din clasa celor situate în vârful conului învăţăturii:
- învăţ făcând,
- învăţ folosind o simulare,
- fac o prezentare impresionantă.

Am descoperit cu tristeţe că nu există astfel de exemple în limba română, dar am găsit câteva exemple în engleză. De departe, atenţia mi-a fost atrasă de jocurile educaţionale, care reprezintă o metodă distractivă şi intuitivă de învăţare. Desigur, jocurile sunt decât o simulare imperfectă a realităţii, dar principiile învăţate jucând au o rată de reţinere foarte mare (ne amintim 90%).

Jocurile din care invat acum sunt:







EREPUBLIK



Stii si tu jocuri educationale?

CASHFLOW


Jocurile CASHFLOW 101 şi CASHFLOW 202, atât în variantă electronică (pe PC), cât şi on-board reprezinta o posibilitate extraordinara ca în maximum câteva ore să poţi simula ani de zile sau chiar o viaţă de om, din punct de vedere financiar.


În plus, ai avantajul că atunci când joci la bursă şi pierzi, faci investiţii neprofitabile sau afaceri care dau faliment foloseşti banii din joc, bani de hârtie, fără valoare, nu bani reali.

Poţi astfel simula diverse situaţii, tehnici şi strategii de investiţie înainte de a le pune în aplicare în viaţa reală.

Oricine poate juca CASHFLOW, nu e nevoie de cunoştinţe economice avansate.


$ucce$!