SCARA INFOMETARII

Acordă-ţi câteva minute pentru a studia şi înţelege scara înfometării şi a observa în ce situaţie te afli tu acum.
L
a ce nivel îţi spune corpul tău că eşti acum?

Cât de foame îţi este?

Scara înfometării

Evită să ajungi în zonele galbene!

Dacă eşti o persoană care a urmat numeroase diete s-ar putea să fi ignorat deseori semnalele corpului propriu şi te-ai înfometat până ai ajuns în zonele 1-2.

De asemenea, s-ar putea să fi mâncat până nu ai mai putut pentru că eşti o persoană gurmandă, sau pofticioasă.

Dacă eşti una din persoanele de mai sus, ascultă-ţi propriul corp o dată pe oră, până când începi să observi diferenţele dintre zonele din scala înfometării.

Cu cât practici mai mult ascultarea corpului tău, cu atât mai repede vei putea să recunoşti semnalele subtile ale corpului tău, cu mult înainte ca stomacul tău să chiorăie de foame şi mintea ta să devină înceţoşată.

1. leşinat de foame

2. prădalnic, lacom

3. destul de înfometat

4. puţin înfometat

5. indiferent, neutru

6. plăcut satisfăcut

7. plin

8. umflat

9. plin de nu te mai poţi mişca

10.plin de ţi-e greaţă


Toţi suntem diferiţi, dar ca o regulă generală, ar trebui să mănânci când observi că te afli în intervalul 3-4, adică atunci când te simţi destul de înfometat, până să treci pragul în zona lăcomiei. Dacă aştepţi până când ajungi la nivelul 2 sau 1, corpul tău va reduce metabolismul, va înţelege că urmează să mori de foame şi este foarte posibil să mănânci mai mult decât ai nevoie, iar corpul să depună excesul de alimente sub formă de grăsimi. Este unul din motivele principale pentru care majoritatea oamenilor nu reusesc sa slabeasca atat cat isi doresc.

Ideal, ar trebui să te opreşti când ajungi în zonele 6-7 ale scalei înfometării, atunci când te simţi satisfăcut sau plin.

Nu poti? Atunci s-ar putea ca aceasta proteina sa-ti fie de folos:


Niciun comentariu: