CONE OF LEARNING - CONUL INVATARII

"Cone of Learning" si a fost creat de Edgar Dale in 1969 pe baza unor experimente. Acest grafic prezintă relaţia dintre gradul de implicare în actul învăţării (activă sau pasivă) şi durabilitatea în timp a informaţiilor asimilate, sau altfel spus, dintre tipul învăţării şi procentul de reţinere al informaţiilor după două săptămâni.

Este interesant de observat faptul că metodele clasice de învăţare, folosite aproape exclusiv în şcoală, se află la baza acestui con, şi reprezintă metodele cu rezultatele cele mai slabe din punct de vedere al rezultatelor durabilităţii în timp a informaţiilor asimilate (10% din ce citim, 20% din ce auzim şi 30% din ceea ce vedem în poze).

Pe de altă parte, la vârful conului se află metode noi, ce presupun implicarea activă a subiectului şi sunt utilizate din ce în ce mai des în metodele de educaţie alternativă.

Pentru că mă interesează performanţa, am căutat exemple concrete de metode de învăţare cu rezultate superioare, din clasa celor situate în vârful conului învăţăturii:
- învăţ făcând,
- învăţ folosind o simulare,
- fac o prezentare impresionantă.

Am descoperit cu tristeţe că nu există astfel de exemple în limba română, dar am găsit câteva exemple în engleză. De departe, atenţia mi-a fost atrasă de jocurile educaţionale, care reprezintă o metodă distractivă şi intuitivă de învăţare. Desigur, jocurile sunt decât o simulare imperfectă a realităţii, dar principiile învăţate jucând au o rată de reţinere foarte mare (ne amintim 90%).

Jocurile din care invat acum sunt:







EREPUBLIK



Stii si tu jocuri educationale?

Niciun comentariu: