PROMISIUNI DE ANUL NOU

Iată-ne din nou la final de an. Iată-ne din nou la un început de an nou. Pentru că este un moment deosebit, cu o mare încărcătură emoţională, majoritatea facem sau ne facem un nou set de promisiuni, ne stabilim noi obiective pentru anul care vine.
Din păcate le uităm la fel de repede precum trece şi noaptea dintre ani.


Nu şi in acest an! Nu mai există scuză!
De această dată va fi diferit! Pentru că acum ai un plan care funcţionează, detaliat în cele ce urmează:

Pasul nr.1
Porneşte de la principiul conform căruia poţi realiza doar o promisiune la un moment de timp dat. Să-ţi promiţi că te laşi de băutură, că slăbeşti, că te laşi de fumat şi că o să faci de 10 ori mai mulţi bani ca anul trecut, toate în acelaşi timp ... este ridicol de agresiv.
Concentrează-te! Alege acel lucru sau domeniu care este critic pentru tine, pentru sănătatea şi dispoziţia ta şi ocupă-te de el.

Pasul nr.2
Sparge-ţi obiectivul în etape mici, uşor de atins. Utilizează un grafic, o listă sau alte unelte vizuale care să te ajute în atingerea scopului propus.
Graficul reprezentând planul pe care-l urmezi trebuie să fie cât mai realist.
Un plan să slăbeşti 30 kg în 30 de zile te poate băga în spital, dacă eşti suficient(ă) de naiv(ă) să te înfometezi pentru a atinge acest obiectiv.
Dacă ţi-ai propus să slăbeşti foarte mult, gândeşte-te că poţi realiza acest lucru în trei etape: în primul trimestru slăbeşti 10kg, în cel de-al doilea încă 10kg şi până în septembrie vei avea greutatea pe care ţi-o doreşti.
Dar şi mai indicat este să te concentrezi pe evoluţia crescătoare a numărului orelor de sport sau fitness.

Pasul nr.3
Vizualizează-te atingându-ţi obiectivul. Vizualizează-ţi rezultatul final.
Nu e nici un "secret" în legea atracţiei. Poţi realiza tot ce-ţi doreşti dacă-ţi concentrezi atenţia asupra obiectivului urmărit, dacă te vizualizezi realizând acest lucru. Prin vizualizare te automotivezi să-ţi atingi scopul şi acţionezi în această direcţie.
Dacă simţi nevoia ... foloseşte elemente vizuale (afişe, postere, texte, stick-uri etc.) pentru a-ţi aminti de obiectivul propus. Gândeşte-te la acest obietiv tot timpul. Foloseşte înregistrări audio motivaţionale conţinând mesajul: "Îmi voi atinge obiectivul!"

Pasul nr.4
Cere ajutorul altor oameni pentru a-ţi realiza obiectivul.
Dacă vrei să slăbeşti, roagă-ţi un apropiat ca în loc să te tenteze cu dulciuri, să te însoţească la sală, unde puteţi lucra împreună, măcar de 2-3 ori pe săptămână. Dacă este cazul, poţi reînvia prietenii mai vechi sau poţi începe noi relaţii cu oameni care te pot motiva, te pot susţine în încercarea ta de a-ţi schimba obiceiurile.

Pasul nr.5
Dacă n-ai chef să faci mişcare sau ai poftă de o prăjiturică, nu te lăsa ispitit(ă) şi amăgit(ă) de vraja vechilor obiceiuri. De fiecare dată când te auzi propunându-ţi astfel de lucruri, opreşte-te şi redu-le la tăcere.

Pasul nr.6
Este în regulă dacă mai ai câte un moment de ezitare şi "ai alunecat" sau "ai călcat greşit". Până la urmă ... eşti şi tu un OM!
Iartă-te pentru greşeala făcută, dar a doua zi depune un efort dublu pentru atingerea scopului propus.

Pasul nr.7
Ai încredere în tine! Poţi realiza tot ce îţi doreşti dacă îţi pui mintea la contribuţie. Adu-ţi aminte că nu e niciodată prea târziu să devii ceea ce îţi doreşti.


Un an nou pe măsura aşteptărilor, viselor şi planurilor!
Cu drag ,
Cătălin Eremia

Un comentariu:

MeTeoR spunea...

Interesant subiectul deschis de tine... o sa incerc sa fac, sa urmez pasi pe care u ii propui spre indeplinirea unui obiectiv de-al meu... iti voi spune la anul daca am reusit

Pana atunci multa fericire si tot ce iti doresti!