CASTIG IMEDIAT VS. CLIENT FIDEL

Un client mulţumit nu înseamnă doar transformarea acestuia într-un client fidel care revine la tine iar şi iar, ci mult mai mult.

Înseamnă cel puţin 10 alţi potenţiali clienţi noi, recomandaţi de acesta. Înseamnă cel puţin 10 cunoştinţe ale clientului mulţumit care sunt sfătuite de acesta să-ţi cumpere produsul sau să apeleze la serviciile tale.

Interesant este faptul că din cei 10 noi clienţi, peste 50% se transformă în clienţi fideli, după contactul cu produsele sau serviciile tale, în condiţiile în care tu nu schimbi nimic.

Să mergem mai departe. Dacă 50% din cei 10 potenţiali devin clienţi fideli şi, la rândul lor, recomandă produsul sau serviciile tale cunoştinţelor lor ...
vei avea 5x10=50 de noi potenţiali clienţi.

În condiţiile în care calitatea produselor sau serviciilor tale este aceeaşi, peste 50% din noii potenţiali clienţi devin clienţi fideli. Algoritmul poate continua până la orice nivel, cu implicaţii semnificative asupra cifrei tale de afaceri.

DA! Clientii pot fi transformati in unelte de marketing. Conceptul este cunoscut sub denumirea de "User Generated Content" (UGC).

Principiul funcţionează şi în sens invers: un client nemulţumit este mult mai mult decât atât.

Înseamnă cel puţin 10 potenţiali clienţi care te vor ocoli şi nu vor apela la produsele sau serviciile tale, datorită reclamei proaste pe care ţi-o va face clientul nemulţumit.
Acesta va profita de orice ocazie să te denigreze şi să-i facă pe cei cu care discută să nu apeleze la produsele sau la serviciile tale.

O fi bine? O fi rău?

Concluzia ar fi simplă:
Produsele şi/sau serviciile de calitate atrag clienţii, în special prin recomandările clienţilor mulţumiţi.

Promovare afaceri
Cunoşti firme care pierd clienţi datorită calităţii slabe a produselor sau serviciilor?
Ce firme te-au dezamăgit?


Cunoşti firme care câştigă clienţi datorită calităţii produselor şi serviciilor?
De ce produse sau servicii eşti mulţumit?

Un comentariu:

Anonim spunea...

Dacia - Renault si Renault