EXEMPLU DE APLICARE A NEGOCIERII PENTRU A-ŢI FACE VIAŢA MAI UŞOARĂ

Cei care au stat la hotel, au observat mesajul (afişat la recepţie pe perete, cu litere mari să poată fi uşor lizibil, dar şi pe interiorul uşii de la intrarea în cameră, sau pe interiorul uşii şifonierului, sau pe biroul din cameră sau în dosarul cu servicii oferite de hotel) prin care eşti înştiinţat că ziua hotelieră se termină la orele 12:00.

Efectul acestui mesaj: peste 98% din clienţi hotelurilor fac check-out-ul până în orele prânzului, adică excat ceea ce doresc patronii hotelului. Pentru că ei cunosc foarte bine puterea cuvântului scris.

Când am aflat de principiul de negociere “cere mai mult decât crezi că poţi obţine”, cu prima ocazie, am încercat să prelungesc perioada de şedere în hotel, chiar dacă nu aveam nevoie de aşa ceva. Am făcut-o “for fun” şi pentru a testa principiul. Ce crezi? Am obţinut din prima o derogare de la regula „check-out la orele 12:00”.

De atunci, în toate cazurile când am avut nevoie (şi nu au fost puţine), fără excepţie, indiferent de ţară (recunosc, în România a fost mai greu), am cerut prelungirea perioadei de şedere şi am obţinut-o.
Am obţinut chiar şi o prelungire a timpului de şedere până la orele 18:00, pentru că avionul meu decola la orele 22:00. Dacă nu aş fi aplicat această metodă, aş fi realizat check-out-ul la orele 12:00 şi m-aş fi plimbat pe străzi cu bagajele în mână, sau aş fi stat în aeroport tot restul după-amiezii, până la decolarea avionului.

De ce merge? Pentru că ceea ce este scris pe afiş este rezultatul unei negocieri în cadrul consiliului director al hotelului sau în cadrul adunării asociaţiei patronilor de hoteluri (dacă există). Totul este negociabil, atâta timp cât a fost produsul unei negocieri anterioare.

PS: Preţul de listă pentru o cameră pe noapte este tot un produs de negociere.
Achiziţia celei mai scumpe case din lume s-a realizat tot în urma unei negocieri.


Niciun comentariu: