DESPRE POMANĂ

Pomana/charity din CASHFLOW, actul prin care dai bani altora, joaca un rol aparte in cadrul jocului CASHFLOW, dar si în viaţa de zi cu zi. In cadrul jocului, daca dai de poamana 10% din venituri, ai oportunitatea de a arunca cu doua zaruri urmatoarele 3 tururi, adica te misti mai repede, ceea ce inseamna ca incasezi mai des cecuri lunare, deci castigi mai repede bani.

În viata de zi cu zi, daca dai de pomana nu înseamna implicit că vei face mai multi bani peste noapte, din senin. Sună deja a paranormal.

Cred că exista mai degraba o explicatie psihologica. Te simti bine si esti mai “rapid” in tot ceea ce faci dupa ce ai dat de pomana. In special daca o faci cu entuziasm, iar suma reprezinta intr-adevar ceva pentru cel care o primeste.

Am observat ca in trecut, dadeam de pomana asteptandu-ma sa primesc ceva in schimb. Mergeam pe principiul “daruieste si ti se va da”, principiu care este promovat si in cadrul jocului CASHFLOW.

De multe ori daruiam o suma de bani unui cersetor si ma asteptam sa primesc inapoi, intr-un fel sau altul, o suma cel putin egala cu cea daruita.
Aiurea!
Niciodata nu s-a intampla asa cum m-am asteptat.
Unde era greseala?
Practic, credeam ca investeam acei bani dand de pomana si asteptam profitul, care nu venea niciodata, iar daca venea, nu il vedeam ca profit obtinut din pomana daruita.

Acum cred ca este important CUM DARUIM! Cred ca trebuie sa o facem fara a ne astepta la recompense. Daca beneficiile vin, sunt binevenite, dar daca nu vin, nu avem nici un motiv de suparare.

Doresc sa impartasesc cu voi o experienta recenta, vis-a-vis de acest subiect. Am plecat la cumparaturi si pe strada am intalnit o cersetoare. Nu am bagat-o in seama la inceput si am trecut mai departe vazandu-mi de drumul meu spre magazin. Dupa ce am cumparat ce-mi propusesem, la intoarcerea acasa, am trecut din nou pe langa cersetoare si mi-am zis: “Ce-ar fi sa verific principiul cu datul de pomana”? Si i-am daruit 10 RON. S-a mirat cand a vazut hartia, dar a acceptat-o desigur. Intentionat, m-am lasat in voia sentimentului de “aripi” tip Redbull dat de actul pe tocmai il facusem, dar nu m-am asteptat la nici o alta recompensa. Week-end-ul a venit, aducand cu el venituri si cheltuieli. La prima vedere, cheltuielile au fost mai mari decat de obicei, avand in vedere faptul ca fiica-mea s-a imbolnavit si a trebuit sa cumparam medicamente, sa platim doctorul pentru deplasarea si consultatia la domiciliu etc. Astazi, la inceput de saptamana, am facut o balanta venituri-cheltuieli din timpul week-end-ului. Am fost placut surprins sa constat ca, in ciuda cheltuielilor destul de mari de peste week-end, am avut parte si de venituri pe masura, datorate unor situatii “norocoase”. Astfel, am incheiat week-end-ul cu mai multi bani decat de obicei.

A fost datorita celor 10 RON daruiti vineri? Nu stiu. Daca da, foarte bine. Daca nu, tot foarte bine. Gandind egoist, in cele din urma tot am castigat ceva.

Pentru ca am facut acest gest “din joaca”, din curiozitate, pentru a testa o teorie, am invatat ca: nu Redbull iti da aripi, ci actul de a darui celor aflati in nevoie!

2 comentarii:

iulian gociu spunea...

Buna Catalin. Daruind, vei primi inapoi,nu numai bani ci si alte chestii care te ajuta sa castigi bani; de ex: oportunitati,ocazii,etc. Totul este sa nu te gandesti la bani atunci cand daruiesti. De ce crezi ca oamenii bogati care ajuta cu bani prefera sa fie anonimi? Daruieste cu sufletul, nu cu mintea.
www.bizland.blogspot.com

Anonim spunea...

Facind un dar, declansezi un mecanism psihologic in mintea persoanei care a primit darul. Persoana respectiva se simte datoare fata de tine. Chestia asta e exploatata e cei din domeniul marketing-ului. Free Samples nu sint (numai) pentru a testa produsul, ci si pentru a declansa in mintea celui care a primit ceva "de-a moaca" un sentiment de vinovatie care sa-l determine sa cumpere.
De aceea a darui functioneaza cu cei pe care ii cunosti, mai putin cu cersetorii. Recomand tuturor sa daruiasca celor din jurul lor, fie ca sint familie sau prieteni. Asta poate insemna si atentie, un sfat, o vorba buna, nu neaparat ceva material. Gestul se va intoarce, mai devreme sau mai tirziu. Citeodata inzecit.

M.M.
http://milionarulmioritic.com
Invata cum sa faci bani!