CE POŢI FACE CU 50.000 DE EURO

Majoritatea oamenilor care dispun de suma de 50.000 EUR, obţinută prin diverse metode, au depus banii la bancă şi aşteaptă lunar sau anual să ridice dobânda.

Un calcul simplu demonstrează că dobânda oferită de bancă este foarte mică, dacă luăm în calcul câteva cheltuieli aferente oricărui depozit la termen:
- costuri legate de deschiderea şi administrarea contului;
- comisioanele de retragere (aproximativ 0,5% din suma retrasă);
- impozitul de 16% reţinut de stat din dobândă.

Toate cele de mai sus au determinat BNR să se gândească la introducerea DAE la depozite.

O altă variantă de utilizare a acestei sume, mult mai inteligentă după părerea mea, este:

Achiziţionare garsonieră - 50.000EUR.
Închiriere garsonieră - 300EUR/lună, adică 3600EUR/an,
adică echivalentul unei dobânzi de 7,2% pe an. (mai mare decât la orice bancă din România)

În plus, cum piaţa este în creştere, beneficiezi şi de ceea ce se numeşte apreciere.
Adică, peste un an, aproape sigur vei putea vinde garsoniera la un preţ mai mare.
Pentru anul 2007, analiştii au previţionat o creştere a preţurilor la imobiliare de minim 20%. În concluzie, în 2008 o garsonieră se va vinde cu aproximativ 60.000EUR.

Dacă recapitulăm, investind 50.000EUR într-o garsonieră, într-un an vom obţine următorul profit:
3600EUR din chirii + 10.000EUR din apreciere = 13.600EUR.

PS: Toate cele de mai sus sunt doar o adaptare în viaţa cotidiană a unor idei din jocul CASHFLOW.

CASHFLOW® 101 este un joc educaţional care te învaţă noţiuni de contabilitate, finanţe şi investiţii într-un mod distractiv.

9 comentarii:

Anonim spunea...

si unde dreak inchiriezi tu garsoniera cumparata cu 50k euro la 300 euro pe luna?

Anonim spunea...

http://ganduri.autohtone.net/26/ce-poti-face-cu-50000-de-euro/
scuze de "spam" dar nu m-am putut abtine:) O alta varianta pt 50.000 de euro.

Catalin Eremia spunea...

Vad ca nu prea eşti la curent cu piaţa imobiliară din România.
Spre exemplu, în zona Dr Taberei este relativ usor sa cumperi o garsonieră cu 50.000EUR şi să o inchiriezi cu 300EUR/lună.

PS: Profitul se face la cumpărare, nu la vânzare!

GabrielaG spunea...

Eu nu inteleg de ce faci trimitere pe grupul de cash flow la acest articol care este cu totul si cu totul depasit. Ai facut tu chestia asta? La inceputul lui 2007 cand o garsoniera poate o mai gaseai cu 50.000E cu siguranta n-o inchiriai cu 300E, decat poate dupa o investitie de cateva mii bune de euro. Deci daca ai facut-o si a mers, felicitari, dar ma cam indoiesc ca ai facut-o. Si daca n-ai facut-o, scuza-ma dar in teorie, manupuland scenarii si cifre iti pot scoate si eu teoretic intr-un an 1 milion de euro cat ai bate din palme.
Din nou imi exprim uimirea de ce ai facut trimitere ACUM, in SEPTEMBRIE 2008 cand piata e blocata la superlativ, si implicit in scadere, la acest articol atat de "nesustenabil" ca sa nu zic altceva....

Catalin Eremia spunea...

Draga Gabriela ... cifrele sunt cat se poate de reale. Daca te lasi impiedicata de aparente si de idei de genul: "Nu se poate" nu ai mari sanse sa treci de mediocritate.
No offence!
Cu atat mai mult acum, pe o piata in scadere, sunt recomandabile CFD-urile. Nu crezi?

GabrielaG spunea...

Mediocritatea cred ca se afla in ograda ta atata timp cat nici macar nu poti sa vii cu puterea exemplului. Deci inca odata: sa nu traim fanteziile visate noaptea. Garsoniera 50.000E vs. chirie 300E in drumul taberei in anul 2007 e departe rau de a fi fost real. In toamna lui 2007 poate au ajuns chiriile la 300E dar garsonierele nu mai erau 50.000E, iar cand acestea erau 50k, chiriile nu erau 300E. Ceea ce prezinti tu erau niste preturi marginale, adica o garsoniera sub pretul pietei si o chirie peste piata (respectiva, adica DT). Vrei sa-ti zic ce fac eu cu 50.000E? Aduc 3 tiruri de hartie pe luna, iar profitul NET este de 3000E, uneori si peste cand imi este cursul favorabil. Nu stiu daca dumitale ai un astfel de venit alergand pana la vama de 3 ori pe luna pentru receptia lor ca sa ai dreptul sa ma acuzi pe mine de mediocritate. Mediocrii sunt cei care spera imbogatiri din imobiliare sau fara sa munceasca. Dar pana la urma ma bucur ca unii ca tine investesc in imobiliare pentru ca o meritati:) Se pare ca la asta se rezuma "capaciteatea" dumitale de "afacerist".
Nu stiu daca ai auzit vreodata un om de afaceri sa indrume pe altii sa investeasca in imobiliare, mai ales in timp de criza. Te-as numi speculant, dar si eu sunt speculanta caci si eu speculez un produs, insa parerea mea e ca exista o mare diferenta intre speculantii ca mine si cei ca tine. Oi fi mediocra prin prisma faptului ca la 50.000E eu scot 3000E pe luna, dar dumitale unde te situezi cu cei 300E? Si stai calm, nu mi-a fost frica sa-mi divulg activitatea caci am clientii mei si n-ai cum sa mi iei:). Si nici nu ma deranjeaza daca cineva ar castiga pe urma ideii mele, dar m-a dernjat faptul ca mai exista "oameni" ca sa nu-i numesc pur si simplu "idioti" care in plina criza imobiliara indeamna la investit in acest sector. O casa trebuie sa-si permita oricine, nu numai cei cu venituri de la 2-3000E in sus si care in urma creditarii sa ajunga sclavi pe viata, de aceea mi se pare odios sa fi speculant in acest domeniu. Din cauza speculei mele nu moare nimeni de foame, nu sta nimeni cu copchil si cu bunica in garsoniera, in schimb din cauza speculantilor din imobiliare multi oameni de rand o duc foarte rau azi. Lacomia e mai urata decat mediocritatea:) si uneori chiar mai putin banoasa, dupa cum am demonstrat. La aceiasi bani investiti, castig de 10 ori mai mult ca dumitale. Si chiar daca in alte situatii lacomia aduce si un venit mai mare, cu siguranta nu aduce FERICIREA. Success in continuare, dar nu te vad departe.
Si mai tine minte un lucru: VIATA nu e un joc, viata este un DAR, iar darul acesta vine de la Dumnezeu. Daca nu apreciezi darul, nu prea o sa ai parte de el. Adica n-ai sa fi fericit. Your choice. Crede-ma ca fericirea nu ti-o cumperi. Dar ai sa vezi tu pe parcursul vietii. Banuiesc ca nu ai foarte multi ani...d-aia mi-am si permis sa nu vb cu "dvs". Dar daca ma insel in privinta varstei, inseamna ca degeaba ati trecut prin viata. Succes pe mai departe, desi nu sunteti pe calea cea buna.

Catalin Eremia spunea...

Felicitari pentru afacere Gabriela!
A fost decizia ta si este experienta ta de viata. Bravo! Eu raman la imobiliare. Deh. Sunt mai comod si prefer ca investitia mea sa-mi lase libertate totala, sa nu ma oblige sa ma deplasez nici macar pt incasarea chiriei (plata se face in cont).
Desigur ca platesc aceasta comoditate in profitul pe care-l fac (de 10 ori mai mic ca al tau). Fiecare cu alegerea proprie.

Catalin Eremia spunea...

De ce nu esti la fel de deschisa ca in prezentarea propriilor afaceri si cu propriul profil Gabriela?

Nimic interesant aici:
http://www.blogger.com/profile/13641183561453735915

Oare exista transparenta sau ne prefacem?

GabrielaG spunea...

Pentru ca nu mi-am facut cont pentru a reprezenta un model sau ceva,( mai ales ca n-o consider "afacerea secolului") ci doar pentru a putea posta atunci cand am ceva de spus. Indiferent cat de mare sau mic e profitul cuiva, eu sustin oamenii care vor sa munceasca pentru a ajunge bogati, nu care sa doarma in fata televizorului....visind "doar" ca sunt bogati.