ÎNFRUNTĂ-ŢI TEMERILE ŞI DEZVOLTĂ-TE !

Pentru a înfrânge o teamă sau o temere, singura modalitate este s-o înfrunţi!

Oricum, mai devreme sau mai târziu, va trebui să faci acest lucru, deoarece legea atracţiei nu-ţi permite altă variantă. Vei da piept cu acea temere pentru că fiecare sentiment investit modifică viteza de deplasare a temerii către tine şi a ta către temere.

Dacă, în schimb, înţelegi mecanismul de acţiune al fricii şi conştientizezi faptul că pericolul, de obicei, nu este de natură fizică, ai toate şansele de a ţine sub control frica.

În plus, frica şi entuziasmul sunt faţetele aceleiaşi monezi.

Înfruntă-ţi temerile şi dezvoltă-te!
Sună atât de simplu, nu-i aşa? Cu toate acestea, cei mai mulţi oameni se retrag în faţa unei situaţii noi sau de care se tem. Din cauza fricii, nu acţionează.
Marie Curie spunea:
“Nu trebuie să-ţi fie frică de nimic în viaţă. Trebuie numai să înţelegi.”


Frica şi neliniştea sunt sentimente datorate faptului că ai ieşit din zona de confort. Fiecare persoană are o zonă de confort, zonă care îţi este familiară şi în care te simţi în siguranţă. Când te confrunţi cu experienţe din afara zonei tale de confort, devii imediat nervos. Inima îţi bate tare, simţi un gol în stomac şi palmele îţi transpiră.

Ce soluţii ai?

1. Indentifică teama!
În primul rând, identifică teama, cât mai în detaliu. De ce anume îţi este teamă?

Ţi-e teamă să vorbeşti în public sau să susţii prezentări?
(cei mai mulţi oameni sunt îngroziţi să vorbească în faţa altora).
Ţi-e teamă să auzi cuvântul “NU” sau să-ţi fie respinse ideile?
(frecvent, la cei ce lucrează în vânzări)
Ţi-e teamă să-ţi schimbi serviciul şi să începi propria afacere?
Ţi-e teamă să dai veşti proaste şefilor?
Ţi-e teamă să vorbeşti cu persoane aflate pe poziţii ierarhice superioare?
Ţi-e teamă să ai eşecuri?
Ţi-e teamă de zborul cu avionul?

2. Acţionează!
Dacă ai identificat teama, următorul pas este să acţionezi.

Ce fac, în schimb, majoritatea oamenilor în faţa temerilor? Dau bir cu figiţii! Dar care-i preţul plătit pentru această atitudine?

- Respectul de sine scade.
- Frustrare.
- Îţi sabotezi succesul.
- Viaţa ta devine plictisitoare, fără evenimente interesante.

Merită să plăteşti acest preţ ca să eviţi teama şi neliniştea pe termen scurt? Cei mai mulţi sunt dispuşi să plătească acest preţ scump, doar pentru a evita disconfortul temporar şi eventuala ridiculizare din partea celorlalţi.

Total eronat şi ilogic! Pe termen lung pierzi enorm!
Aşa cum spunea şi Joe Tye:
„Singura modalitate de a scăpa de inchisoarea fricii este acţiunea.”

Fă acel lucru de care ţi-e frică şi sentimentul va dispărea!
Spune:
„Pot să fac asta, indiferent de cum simt. Sunt mândru/mândră de mine. Nu evenimentul (situaţia) mă deranjează, ci gândurile mele!”

În timpul acţiunii, hormonii produşi de senzaţia de frică se manifestă din plin şi sunt utilizaţi la capacitate maximă. Când acţionezi, sentimentele se diminuează, implicit frica dispare treptat. De fapt, pe timpul acţiunii, frica se transformă în entuziasm, cealaltă faţetă a aceleiaşi monezi.

Fiecare lucru are două faţete: bun şi rău, alb şi negru, yin şi yang. Important este să vezi partea luminoasă. În cazul fricii, reversul medaliei este entuziasmul, sentiment care te va purta ca vântul spre victoria finală împotriva fricii cu care te confruntai la început.

"CHESTII" ajutătoare, pe care le poţi aplica în funcţie de situaţie:

- evaluează realist ceea ce îţi provoacă starea negativă – pot fi cel puţin 3 variante de final pentru o situaţie de care te temi: cea mai rea, cea mai bună şi cea mai plauzibilă; ce poţi face ca finalul să corespundă variantei plauzibile sau celei mai bune?;

- dacă te surprinzi gândind: “Dacă mi se întâmplă .....?”, contrează imediat cu ”Şi ce dacă se întâmplă?” şi răspunde la această întrebare cât mai în detaliu;

- foloseşte tehnica vizualizării : vizualizează-te făcând faţă situaţiei care-ţi provoacă teamă;

- consideră-te un câştigător, încă din momentul în care ai început confruntarea cu temerea (eşti un învingător încă de când te-ai suit pe scenă pentru a vorbi);

- înlocuieşte teama de eşec cu entuziasmul pentru o nouă experienţă, cu curiozitatea: “Ce pot învăţa din această experienţă?”


REZUMAT:

Pentru a scăpa de o temere, sunt suficienţi 2 paşi:
1. identifică temerea cât mai în detaliu;
2. înfruntă temerea prin acţiune.

Citeşte toate articolele despre "frică".

Un comentariu:

Mihail Popescu spunea...

Felicitari pentru blog, Catalin!
Iti urez mult succes in actiunile tale, in care te sprijin la:
URL: http://dezvoltare-personala.blogspot.com

Mihail Popescu
Sursa ta de dezvoltare personala