SA INŢELEGEM FRICA

Ce este frica?

Frica este o emoţie foarte fizică. Putem simţi inima bătându-ne cu putere, o senzaţie de gol în stomac, durere intensă de cap, tremurături, transpiraţii sau furnicături. O manifestare fizică întâlnită chiar şi în expresiile uzuale este nevoia de a merge des la toaletă (“fac pe mine de frică”).

Frica este utilă atunci când trebuie să faci faţă unui pericol fizic. Te împinge la acţiune. În trecut, înfruntarea unui pericol necesita o cantitate suplimentară de hormoni, care le permiteau strămoşilor să lupte cu mai multă forţă sau să alerge mai repede. Aceşti hormoni reduc alte procese normale ale corpului, precum digestia, pentru a permite folosirea la maxim a energiei disponibile, pentru a face faţă ameninţării.

Acest răspuns natural al corpului este excelent în situaţii de pericol fizic. În schimb, este de nedorit în cazul pericolelor de ordin psihologic. Este ceea ce se întâmplă în zilele noastre, datorită multitudinii de informaţii care ne asaltează zilnic. O ameninţare de tip psihologic generează producerea automată a unei cantităţi mai mari de hormoni care te fac să intri în panică, să te simţi speriat. În plus, ca situaţia să fie şi mai dificilă, frica este un ciclu repetitiv, care se autosusţine. Cu cât ne gândim mai mult la subiectul care ne îngrijorează, cu atât devenim mai neliniştiţi.

EXISTĂ 3 METODE DE A SCĂPA DE CERCUL VICIOS AL FRICII:
1. prin efort fizic - consumarea hormonilor;
2. prin metode psihologice - înţeleg ameninţarea şi că nu este atât de reală pe cât părea la prima vedere;
3. holistic - combinaţie între exerciţii fizice şi mijloace psihologice.

Antidot pentru frică.

Niciun comentariu: