CUM SĂ TE LAŞI DE FUMAT


1) DECIDE CĂ VREI ÎNTR-ADEVĂR SĂ TE SCHIMBI sau SĂ SCHIMBI ACEST OBICEI.


Numai tu poţi lua această decizie! Fără această motivare, nici o persoană şi nici o procedură nu are nici un impact asupra comportamentului tău. TU eşti cel (cea) care trebuie să decizi că e timpul să-ţi iei viaţa în propriile mâini, că tu controlezi propria-ţi viaţă şi nu invers.

2) CERE AJUTORUL sau SFATUL EXPERŢILOR ÎN DOMENIU, dacă simţi nevoia.

Probabil că mulţi dintre cei care fumează se vor regăsi în cele ce urmează: “Am început să fumez din clasa a X-a , de la 16 ani. Aveam în clasă un grup de băieţi (vecini şi prieteni de familie) care formau "gaşca mea", inclusiv în afara şcolii. Mi-au dat într-o zi să trag primul fum. Am zis că e o prostie şi am tuşit de era să mă înec. Părinţii mei sunt nefumători. Nimeni nu fuma la noi acasă. Doar eu am început, poate mai mult din spirit de solidaritate cu prietenii mei.”

Interesant de observat cum mulţi oameni au renunţat la obiceiurile nesănătoase (proaste) în acelaşi mod în care le-au dobândit: prin asociere cu oameni care împărtăşesc aceleaşi obiective sau au aceleaşi obiceiuri. Dacă ai decis să te laşi de fumat, evită compania fumătorilor, chiar dacă acest lucru înseamnă să-ţi vezi mai rar "prietenii cei mai buni". Dacă sunt într-adevăr cei mai buni prieteni, îţi vor respecta decizia şi nu se vor supăra dacă nu stai cu ei când fumează.
Există destule organizaţii sau grupuri care oferă sprijin pentru oamenii ce caută soluţii la problemele lor (ex. asociaţii anti-fumat etc.).


3) ÎNLOCUIEŞTE VECHIUL OBICEI CU UNUL NOU, POZITIV, CREATIV!

Adevărul este că un obicei nu se poate elimina pur şi simplu. El a fost creat dintr-un motiv şi umple un gol, care diferă de la o persoană la alta. În schimb este foarte simplu să înlocuieşti un obicei negativ cu unul pozitiv.

Psihologii spun că este bine să ai o nouă activitate, care să umple golul lăsat prin renunţarea la activităţile generate de obiceiul prost, care au devenit automatisme
(automatisme ale fumătorilor: deplasarea inconştientă spre locul de fumat, ducerea mâinii la buzunarul de la piept sau unde se ţine pachetul de ţigări de obicei, căutarea brichetei, jocul cu ţigara prin lovirea acesteia de masă ş.a.m.d.).

Înlocuieşte prostul obicei de a fuma cu unul bun, precum: jogging, fitness, vorbit, scris. Nu fii neinteligent în alegerea hobby-urilor, ci mai degrabă aspiră spre maturitate şi înţelepciune, spre mai bine şi fii concentrat pe ideile pozitive.

Personal, am înlocuit fumatul cu scrisul, o decizie înţeleaptă, fără de care aceste rânduri nu ar fi existat astăzi, iar eu nu aş fi fost la fel de sănătos.

4) FOLOSEŞTE TEHNICA PSIHOLOGICĂ A VIZUALIZĂRII PROPRIEI PERSOANE CA FIIND ELIBERAT DE ACEST OBICEI DISTRUCTIV!

Imaginează-ţi că în loc să fumezi, faci altceva, ceva pozitiv, care-ţi aduce un câştig - nu neapărat material :-).

AVERTISMENT:

O dată ce ai decis să capeţi un nou obicei bun, va trebui, un timp, să te forţezi să-l urmezi, cu toată fiinţa ta, ceea ce va necesita perseverenţă. În cele din urmă, va fi din ce în ce mai simplu, chiar distractiv. Dar pentru început, pentru a-l face să conteze, pentru a-l transforma într-un obicei bun, trebuie să-l practici timp de minimum 21 de zile. Fă-o pentru 21 de zile consecutiv şi vei avea într-adevăr o şansă. Vei începe să trăieşti o altfel de viaţă. Poţi deveni mai vesel, mai motivat, mai entuziast, mai liber.

SUCCES!

Verifică o metodă simplă de renunţare la fumat în 5 zile!


3 comentarii:

Ionut spunea...

Te poti lasa si mai simplu. Eu m-am lasat dupa 14 ani prin intermediul unei carti, "In sfarsit nefumator" de Allan Carr. In linkul de la comenatriu am scris si cum s-a intamplat, daca e cineva interesat.
Cu ajutorul acelei carti s-au mai lasat inca 4 prieteni, iar doar 2 au fost "rateu". Nu costa mult (nici nu stiu daca se mai gaseste acum, dar pentru cei interesati o am pe mail) si merita sa o aveti acasa, pe hartie, langa voi.

Succes!

Anonim spunea...

Cred ca cei ca tine sunt absolut super.Trebuie sa ma hotarasc sa fac parte din aceeasi categorie.Thanks a lot.

Anonim spunea...

Numai prin o vointa de fier poti sa te lasi de fumat. Este timpul sa decizi cine iti conduce viata:tigarile sau tu. Traind dupa principii bune care sa-ti salveze viata si sanatatea vei observa ca traesti pentru DUMNEZEU. Sunt un fost fumator care dupa multe esecuri(cazand si ridicandu-ma iar)m-am putut lasa de tigari. Bafta prieteni!